Zijn jullie prijzen inclusief Btw?

Al onze prijzen zijn inclusief 21% Btw.

Huur ik per dag?

De vermelde prijzen gelden voor maximaal 3 werkdagen dit is inclusief de dag van bezorgen/afhalen en de dag van retour halen/brengen. De goederen kunnen pas op de 1e dag na 16:00 uur worden opgehaald.

Voorbleed:
* Dag 1 Bezorgen of zelf ophalen
* Dag 2 Gebruiksdag (deze dagen worden in rekening gebracht.
* Dag 3 Ophalen/retourneren.

U kunt de goederen ook op de dag van gebruik ophalen/laten bezorgen en/of retour brengen /laten ophalen. Zondag en feestdagen gelden niet als werkdag en worden dan ook niet in de huurprijs mee berekend mits de dag niet een huurdag is. Iedere dag dat u de goederen extra wilt huren berekenen wij 50% van de huurprijs erbij. Indien je een prijsopgave wenst te ontvangen voor een afwijkende periode, neem dan gerust contact met ons op voor onze speciale tarieven.

Kan ik bij jullie pinnen?

U kunt op onze vestiging pinnen bij het ophalen van uw bestelling. Bij het bezorgen kunt u of contant betalen of pinnen bij de chauffeur.

Hoe ver van tevoren dien ik mijn bestelling te plaatsen?

U kunt vaak tot een dag voor de leverdatum nog materialen bij ons bestellen. Wel wordt de kans natuurlijk steeds groter dat de benodigde materialen niet meer beschikbaar zijn of dat wij de bezorging van uw bestelling pas na ons al geplande route kan inplannen. Vroegtijdig reserveren is daarom vaak ons advies. 


Ik wil mijn reservering annuleren hoe doe ik dat?

Kosteloos annuleren kan tot 14 dagen van tevoren voor de gehuurde datum, daarna wordt de volgende kosten in rekening gebracht:

- 25% van de huurprijs bij annulering in de periode vanaf de 14e tot de 7e kalenderdag voor de op leveringstijd;
- 35% van de huurprijs bij annulering in de periode vanaf de 7e tot de 4e kalenderdag voor de opleveringstijd; 
- 60% van de huurprijs bij annulering in de periode van vanaf de 4e tot de 2e kalenderdag voor opleveringstijd;
- 80% van de huurprijs bij annulering in de 2e kalenderdag, of minder, voor de opleveringstijd.
Bij een annulering van minimaal 1 dag voor de gehuurde datum wordt het hele bedrag in rekening gebracht. Annulering dient schriftelijk (email) of telefonische te geschieden. 

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wijzigingen in de bestelling kunnen tot 7 werkdagen voor de levering worden doorgegeven per mail. Heeft u een wijziging één dag voor de levering? Neem dan even telefonisch contact met ons op om te bekijken of dit nog mogelijk is. Op voorhand kunnen wij dit helaas niet garanderen.
Bijbestellingen zijn, afhankelijk van de beschikbaarheid, wel mogelijk.
Bel hiervoor een van onze medewerkers op telnr. 06 8627 5055.

Ik heb een klacht

Klachten over levering moeten op de bezorgdag worden gemeld op
telnr.  036 5328 433.  In geval van storingen en spoedgevallen zijn wij buiten normale openingstijden te bereiken op telnr. 06-8504 8282 bij geen gehoor inspreken in de voicemail.

Moeten de materialen schoon retour?

Alle spullen worden schoon geleverd en dienen ook weer schoon (behalve tafelkleden) retour te komen. Indien u de spullen niet schoon retour wilt geven dient u schoonmaakkosten te betalen. U dient dan bij het plaatsen van uw bestelling aan te geven dat u uw bestelling vuil (zonder etensresten) wilt geven. Bij berekenen van de factuur brengen wij u dan schoonmaakkosten in rekening.

Bereken jullie schoonmaak kosten?

Komt het gehuurde artikel vuil retour, dan berekenen wij € 7,50 per artikel met een maximum van € 50,--. b.v. chafing dish of iets dergelijk.

Voor linnengoed geldt dat de waskosten al bij de huurprijs inbegrepen zit. Wel ontvangen wij linnengoed graag droog en zonder etensresten retour. 
Mocht bij controle blijken dat de tafellinnen en stoelhoezen toch heel vies en met etensrest en confetti terugkomen brengen wij wel waskosten in rekening.
Is er sprake van beschadiging van onze stoelhoezen en tafellinnen door het gebruik van plakband, verbranding door kaarsvet, sigaretten of iets dergelijk, dan brengen wij de volledige kosten van het artikel in rekening.

Voor glaswerk en serviesgoed (zonder etensresten) reken wij € 0,20 per eenheid. Voor grote materialen of opruimen zullen wij extra arbeidskosten doorberekenen, het uurtarief dat wij hiervoor hanteren is € 17,50.

Kan ik een gehuurde artikel zelf ophalen?

Ja, het is mogelijk om het gehuurde artikel zelf op te komen halen, maar daarvoor vragen wij een BORG. In bepaalde gevallen vragen wij ook een borg ook al hebben wij de gehuurde artikelen bezorgd. 
U dient een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en u dient samen met de huurprijs de borg contant te voldoen. Voor meer informatie over de hoogte van de borg kunt u contact met ons opnemen.

Ik heb zelf goederen opgehaald en een borg betaald. Hoe krijg ik mijn borg terug?

Heb u bij ons een artikel gehuurd waarvoor u borg moest betalen dan krijgt u bij retour artikel de borg terug mits de artikel in goed staat verkeer. Bij het levering wordt de artikel door huurder en Xcellent Party Rent gecontroleerd. Indien anders afgesproken worden bij te laat aflevering kosten € 10,--  per gehuurde artikel in rekening gebracht.

Hoe laat kan ik mijn goederen komen ophalen?
 
Het ophalen en retour brengen van de goederen kan binnen kantooruren van 12:00 - 17:00 en op vrijdag en zaterdag tussen 10:00 - 17:00. 

Wat als ik iets breek of kapot maak - door breuk, verlies of beschadigingen?

Huurder is aansprakelijk voor alle schade, ongeacht het gevolg is van de schuld van de huurder of derden ofwel van overmacht. Reparatie van de gehuurde goederen mogen uitsluitend door Xcellent Party Rent uitgevoerd worden. Huurder is verplicht elke schade en elk gebrek onmiddellijk aan   Xcellent Party Rent te melden.