Zijn jullie prijzen inclusief Btw?

Al onze prijzen zijn inclusief 21% Btw.

Huur ik per dag?
De vermelde prijzen gelden voor maximaal 3 werkdagen dit is inclusief de dag van bezorgen/afhalen en de dag van retour halen/brengen. De goederen kunnen pas op de 1e dag na 16:00 uur worden opgehaald. Indien u de goederen tocht een dag eerder wil vóór 16:00u dan wordt dat als een hele dag beschouwd.


Voorbleed:
* Dag 1 Bezorgen of zelf ophalen (onder voorbehoud en tussen 16:00u - 18:00u

* Dag 2 Gebruiksdag (deze dagen worden in rekening gebracht).
* Dag 3 Ophalen/retourneren (niet op zondag).

U kunt de goederen ook op de dag van gebruik ophalen/laten bezorgen en/of retour brengen/laten ophalen. Zondag en feestdagen gelden niet als werkdag en worden dan ook niet in de huurprijs mee berekend mits de dag niet een huurdag is. Iedere 3e dag dat u de goederen extra wilt huren berekenen wij 50% van de huurprijs in rekening. Indien je een prijsopgave wenst te ontvangen voor een afwijkende periode, neem dan gerust contact met ons op voor onze speciale tarieven.

Hoe laat wordt mij goederen leverd? 
Wij werken met tijdslot. De tijdslot is een indicatie. Bij drukte kan het uitlopen tot 1:30 uur vertraging. Hou rekening hiermee bij het kiezen van een bezorgtijd.
Overschrijding van de tijd geeft de huurder geen recht op schadevergoeding, opschorting, dan wel ontbinding van overeenkomst. Wilt u de goederen toch één dag eerder ontvangen (let op! hieraan kan geen rechten worden ontleend), dan kunt u dit aangeven bij de bestel instructie. Goederen een dag eerder ontvangen kan pas ná 16:00u. Wilt u de goederen toch eerder ontvangen dan 16:00u, dan wordt dat als een hele dag beschouwt.

Kan ik bij jullie pinnen?
U kunt op onze
vestiging pinnen bij het ophalen van uw bestelling. Bij het bezorgen kunt u of contant betalen of pinnen bij de chauffeur.

Hoe ver van tevoren dien ik mijn bestelling te plaatsen?
U kunt vaak tot één dag voor de leverdatum nog materialen bij ons bestellen. Wel wordt de kans natuurlijk steeds groter dat de benodigde materialen niet meer beschikbaar zijn of dat wij de bezorging van uw bestelling pas na ons al geplande route kan inplannen. Vroegtijdig reserveren is daarom vaak ons advies.

Ik wil mijn reservering annuleren hoe doe ik dat?

De volgende kosten worden voor zowel levering als voor zelf ophalen in rekening gebracht :

- 15% van de huurprijs bij annulering vanaf de reserveringsdatum tot en met 30 dagen voor de opleveringstijd;
- 25% van de huurprijs bij annulering in de periode vanaf de  30 tot de 14e kalenderdag voor de opleveringstijd;
- 35% van de huurprijs bij annulering in de periode vanaf de 14e tot de 7e kalenderdag voor de opleveringstijd; 

- 60% van de huurprijs bij annulering in de periode van vanaf de 7e tot de 4e kalenderdag voor opleveringstijd;
- 80% van de huurprijs bij annulering in de periode vanaf de 4e tot de 2e kalenderdag voor opleveringstijd.
Bij een annulering van minimaal 1 dag voor de gehuurde datum (ook bij het niet ophalen van de spullen) wordt het hele bedrag in rekening gebracht. Annulering dient schriftelijk (email) of telefonische te geschieden. Het terug te ontvangen bedrag wordt binnen 30 dagen op uw rekening teruggestort.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wijzigingen in de bestelling kunnen tot 7 werkdagen voor de levering worden doorgegeven per mail. Heeft u een wijziging één dag voor de levering? Neem dan even telefonisch contact met ons op om te bekijken of dit nog mogelijk is. Op voorhand kunnen wij dit helaas niet garanderen. Bijbestellingen zijn, afhankelijk van de beschikbaarheid, wel mogelijk. Bij in mindering brengen van je bestelling kunt u iets anders voor in de plaats nemen, wij geven voor het verschil geen geld terug.


Door omstandigheden gaat mij feest niet meer door kan ik mijn reservering naar een andere datum verplaatsen?
Het kan soms voorkomen dat door omstandigheden je feest niet meer door gaat, dat begrijpen wij. Bij onmacht kan je altijd je bestelling verplaatsen naar een andere datum.

Een bestelling verplaatsen kan tot 24 uur voor aanvang, daarna is verplaatsen niet meer mogelijk. De verplaatste bestelling moet binnen 6 maanden na de oorspronkelijke datum plaats vinden. U kunt uw order maar 1 keer verplaatsten, na verplaatsen van uw order is er geen annulering of verplaatsen meer mogelijk.

Ik heb een verkeerde artikelen besteld kan ik die omruilen voor een andere?

Als blijkt bij levering dat u een verkeerde artikel heeft besteld kunt u die ruilen voor een andere, maar wij geven geen geld terug als blijkt dat uw eerste keuze duurder is. Tevens dient u nog een keer bezorgkosten te betalen als het product weer geleverd moet worden.

Dit geld ook voor party tenten. Indien u een party tent besteld en blijkt bij levering dat de party tent niet in uw tuin past, dan wordt extra kosten in rekening gebracht als die geruild moet worden voor een andere en voor het verschil geven wij een tegoedbon (die is 6 maanden geldig) wij geven geen geld terug. Wij adviseren daarom om uw tuin goed te meten alvorens u een party tent besteld. Voor meer informatie  bel hiervoor een van onze medewerkers op telnr. 06 8627 5055.

Ik heb een klacht

Ondanks alle inspanningen en services van Xcellent Party Rent om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat je ergens niet helemaal tevreden over bent. 

Klachten over levering en/of artikelen moeten direct op de bezorgdag worden gemeld. Stuur ons een foto en waarover je niet tevreden bent. 

LET OP: klachten na gebruik van de artikelen worden NIET in behandeling genomen.

Jouw opmerking of klacht wordt in behandeling genomen en je ontvangt zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie.

Heb je een klacht, advies, suggestie of opmerking? dan kun je dit melden via:

In geval van storingen en spoedgevallen zijn wij buiten normale openingstijden te bereiken op telnr. 06-8504 8282 bij geen gehoor inspreken in de voicemail.

Moeten de materialen schoon retour?
Alle spullen worden schoon geleverd en dienen ook weer schoon (behalve tafelkleden) retour te komen. Indien u de spullen niet schoon retour wilt geven dient u schoonmaakkosten te betalen. U dient dan bij het plaatsen van uw bestelling aan te geven dat u uw bestelling vuil (zonder etensresten) wilt geven. Bij berekenen van de factuur brengen wij u dan schoonmaakkosten in rekening.

let op! onze gouden bestekken kunnen NIET in de vaatwasser, die dienen met de hand gewassen te worden.

Bereken jullie schoonmaak kosten?
Komt het gehuurde artikel vuil retour, dan berekenen wij € 7,50 per artikel met een maximum van € 50,--. b.v. chafing dish of iets dergelijk.

Voor linnengoed geldt dat de waskosten al bij de huurprijs inbegrepen zit. Wel ontvangen wij linnengoed graag droog en zonder etensresten retour. 
Mocht bij controle blijken dat de tafellinnen en stoelhoezen toch heel vies en met etensrest en confetti terugkomen brengen wij wel waskosten in rekening.
Is er sprake van beschadiging van onze stoelhoezen en tafellinnen door het gebruik van plakband, verbranding door kaarsvet, sigaretten of iets dergelijk, dan brengen wij de volledige kosten van het artikel in rekening.

Voor bestek, glaswerk en serviesgoed (zonder etensresten) reken wij € 0,15 per eenheid. Mocht bij retour het bestek, glaswerk of serviesgoed tocht met etensresten zijn terugkomen, dan brengen wij extra kosten in rekening. Voor grote materialen of opruimen zullen wij extra arbeidskosten doorberekenen, het uurtarief dat wij hiervoor hanteren is € 17,50.

Kan ik een gehuurde artikel zelf ophalen?
Ja, het is mogelijk om het gehuurde artikel zelf op te komen halen, maar daarvoor vragen wij een BORG.

In bepaalde gevallen (zoals u viert uw feest in een zaal) vragen wij ook een borg ook al hebben wij de gehuurde artikelen bezorgd. U dient een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en u dient samen met de huurprijs de borg contant of via pin te voldoen. Voor meer informatie over de hoogte van de borg kunt u contact met ons opnemen.

Ik heb zelf goederen opgehaald en een borg betaald. Hoe krijg ik mijn borg terug?
Heb u bij ons een artikel gehuurd waarvoor u borg moest betalen dan krijgt u bij retour artikel de borg (indien die cash is betaald) terug mits de artikel in goed staat verkeer. Als u de borg hebt gepind wordt die binnen 7 werkdagen op uw rekening teruggestort. 
Bij levering wordt de artikel door huurder en Xcellent Party Rent gecontroleerd. Indien anders afgesproken worden bij te laat terugbrengen kosten á € 10,--  per gehuurde artikel per dag in rekening gebracht.

Hoe laat kan ik mijn goederen komen ophalen?
Het ophalen en retour brengen van de goederen kan binnen kantooruren van 12:00u - 17:00u en op vrijdag en zaterdag tussen 10:00u - 17:00u. Graag ons eerst bellen.

Brengen jullie de goederen ook naar een bepaalde etage? 
Onze bezorgers leveren de gehuurde goederen altijd op de begane grond af en brengen de huurgoederen niet naar een bepaalde etage of verdieping. Ook bij het ophalen van de huurgoederen dient u zelf weer zorg voor te dragen dat de goederen weer klaar staan op de begane grond waar onze bezorger deze van u in ontvangst zal nemen. Ook al zijn de goederen op de begane grond door onze bezorger gebracht, u blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor de gehuurde goederen tot wanneer onze bezorger ze weer in ontvangst aannemen. 


Wat als ik iets breek of kapot maak - door breuk, verlies of beschadigingen?
Huurder is aansprakelijk voor alle schade, ongeacht het gevolg is van de schuld van de huurder of derden ofwel van overmacht. Reparatie van de gehuurde goederen mogen uitsluitend door Xcellent Party Rent uitgevoerd worden. Huurder is verplicht elke schade en elk gebrek onmiddellijk aan Xcellent Party Rent te melden. Bij verlies of breuk dient de huurder het volledig bedrag van de artikel te betalen.